söndag 31 augusti 2008

15 sekunder bort


Då var tjejmilen avklarad med hårt lindat knä. Kom tyvärr inte under 50 som jag hade hoppats, tiden stannade i stället på 50:15. Men det är å andra sidan mitt nya pers och putsade det gamla med 39 sekunder på två veckor. Hade via Cecilia hört Kristers råd och förbannade det vid ca 6 km när jag var som tröttast(och tappade de sekunder som skulle gett mig den tänkta sluttiden). Men det är ju ett råd som är så sant, jag bet ihop och tog igen lite förlorad tid de fyra sista kilometrarna. Här kommer km-tiderna: 4:19, 5:37, 4:50, 5:04, 5:07, 5:08, 5:19, 4:55, 4:52 och 5:00. I övrigt gick den andra kilometern riktigt sakta då det var trångt på den rätt smala biten av banan. Men nu är inte under 50 på milen långt borta, så: Hässelbyloppet here i come!

Grattis till Cecilia som klarade av sitt mål samt putsade sitt pers rejält! Samt ett supertack till min trettonårige lillebror Lowe som överraskade mig med en jättefin blomma efter loppet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hässelbyloppet är väl helt platt och som upplagt för personbästan? Klart du fixar sub50 då, jag tippar på 48:37 om du är skadefri.

Malin sa...

Funrun: Ja man brukar väl säga att hässelbyloppet är ett bra lopp för personbästa. Jag ska gör allt för att springa på 48:37 :)

Anonym sa...

Fucking jävla grattis. Grym tid, förihelvete!

Malin sa...

Ingo: tack tack, tänk att jag skulle gå och bli så sportig, det hade man aldrig trott va?