söndag 31 augusti 2008

Söndag eftermiddag och Tjejmilen är avklarad!

Min egen klocka stannade på 58:34 - sluttid preliminärt 58:29 enligt Tjejmilens hemsida. Jag har alltså sprungit min första miltävling under timmen!

Ska erkänna att det var tungt. Gick ut alldeles för hårt första km (4:29) för att springa in den paus i skogskanten jag bara MÅSTE ta på en milrunda (hopp in i skogen, byxa ner, kissa, byxa upp, ut igen; 50 sekunder försvunna utan att ha kommit en meter längre fram). Fick håll som inte gav med sig förrän under sjunde km. Kristers råd att "så här trött kan man va en halvtimme till, det dör man inte av" fick istället bli till mantrat "så här ont kan man ha en halvtimme till, det dör man inte av". Och det är ju helt sant, det med!

3 kommentarer:

Anonym sa...

du såg inte det minsta trött ut när jag såg dig - ca 500 meter från mål! =) Grattis till under-timmen-tiden!

Cecilia sa...

Tack! Det här projektet har definitivt legat utanför min säkerhetszon, så det var jätteroligt att det gick vägen. Och det gjorde det ju för Malin också - sänkt pers! 50:15 är bra i den trängseln!

Bengavoice sa...

Grattis! Tänkte väl att du skulle fixa det. Särskilt imponerande efter allt strul.