tisdag 5 augusti 2008

Min sportsliga meriter

Idag kom startbeviset till Tjejmilen. Innan jag blev mittvaltjej så anmälde jag mig själv till loppet och därför fått två startbevis. Förra året hade jag startnummer 8713 och kom in på 991:a plats av 7500 startande. I år kommer jag springa med startnummer 641 och hoppas att det också på ett ungefär motsvarar min slutliga placering. Förra året gav en tid under 50 minuter som sämst placering 585. Jaja, det är ju inga toppplaceringar, men det vore kul att komma in lite tidigare i målfållan detta år. I övrigt får väl mina största idrottsprestationer vara att jag var den snabbaste kvinnan på arbetsplatsen i årets Blodomlopp, samt att jag och min klass 1992 vann skolmästerskapen i handboll. Vi vann mot Torsby och jag stod i mål med x antal stukade och tejpade fingrar. För den som sparat alla sina gamla Buster så kan man se mig på ett uppslag hållandes i bucklan. Vi var 12 år gamla, och shit vad vi var nöjda över detta.

Inga kommentarer: