tisdag 5 augusti 2008

Man tackar...

Dagens väder, 12 grader i blåst och regn, sätter löparens uthållighet och intresse på prov. Men vi var ändå en stor skara som dök upp vid Östermalms IP. TSM bjöd idag på intervaller. För att unvika en återfallsförkylning så valde jag 2 timmarsgruppen, vilket jag på sätt och vis ångrar. Glappet mellan 1:45 och 2 timmarsgruppen är enormt. Ett flertal som siktar på 2 timmar tränar med 1:45 gruppen för att tempot helt enkelt är för lågt i den andra gruppen. Vi sprang något terrängspår på Djurgården med tempoökning i alla uppförsbackar. Men då många inte orkade med fick vi som höll oss längre fram hela tiden stanna och vänta in. Vilket gjorde att det blev ett ryckigt tempo med många ståpauser. Jag tror att gruppen skulle tjäna på att delas upp i en nybörjar- och en 2 timmarsgrupp. Nästa vecka blir det 1:45 igen. Idag blev det 8,7 km varav 3 km i upp/nedjogg och resterande i dryga 5:23 tempo, ofrivillig ståvila ej inräknad.

Tyvärr fick jag ont i knät framåt de två sista kilometrarna. Jag som hela sommaren slagit mig för bröstet och sagt: Tänk att jag sprungit så mycket och aldrig haft ont i knäna. Jo man tackar ja. Hej voltaren, vill du bli min vän?

Inga kommentarer: