tisdag 26 augusti 2008

Sista veckan innan Tjejmilen


Då var det nedräkning till Tjejmilen och jag laddar med en jobbresa till Skottland. Men som ni ser så är träningskläder och skor nedpackade. Jag hoppas att de har perfekt löpväder och fina parker i Dundee, och har de inte det så hoppas jag att gymmet på hotellet är bra. Nog för att det alltid brukar vara lite utrymmesbrist i väskan när jag reser, men sen man började vara så här löpmanisk så blir det ju inte direkt mer plats kvar när även ett par löparskor, kläder, klockor etc. ska med också.

Självklart hade jag hoppats på en bättre uppladdning än löparknä så här veckan innan årets tävling. Men nu är det som det är. Ska under någon av dagarna på resande fot testa en runda för att se vad knät går för. I övrigt har jag nog hållt flåset uppe med crosstrainern så om mitt knä är snällt på söndag så borde inte under 50 minuter vara något problem. Sen vore det ju kul att få börja nördskriva om en massa km-tider, intervaller, långpass och lopp. Tror att kvoten för orden stretch, naprapat, rehab o.s.v. snart är slut för denna blogg. Annars får vi nog regga skadetjejerna.blogspot.com.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Kristers tips för att vi ska nå våra målpå söndag: Gå ut för hårt. Spring jäkla fort första halvmilen och tänk nu har jag bara hälften kvar och så här trött pallar man att vara en knapp halvtimme till. Eller typ 24 minuter för dig!
Ska springa 7,5 i kväll. Inget förkyld längre. Ha det så kul i Skottland!