torsdag 21 augusti 2008

Det här med gym...

Siktar på att bli drottningen av alternativträning, vilket gör att jag måste variera simningen och crosstrainern. Har fått något kort som gör att man kan träna gruppass på SATS tre gånger gratis, så i går skulle jag testa något som hette SATS Core Puls. Tänkte att denna arma kropp behövde ett corepass. Men, återigen fick jag bekräftat att jag blir aldrig mer gymbrud än vad man blir på Friskis & Svettis (bara min klädsel avslöjade mig, idel löparkläder, det fanns inget mjukt och fladdrigt så långt ögat kunde nå i min garderob). Det hela var ett förtäckt aerobicspass skulle jag vilja påstå. Jag fejkade extra ont i knät, log mot instruktörerna, ställde tillbaka min bräda och låtsashaltade ut ur salen så att alla skulle tro att jag bröt av skada och inte av uttråkning. Efter det så snyltade jag på crosstrainern och sen bar det av hemåt igen. Jag förstår om andra är sålda på gruppträning, ja menar jag är ju såld på löpning och det är det ju inte alla som är. Men jag tror jag avstår från en gymbrudskarriär, det passar nog inte Mittvaltjejenstuket.

Inga kommentarer: