tisdag 19 augusti 2008

Efter två dagar på jobbet eller var tog sommaren vägen?

Hur kul och intressant det än skulle kunna vara på jobbet kommer det liksom I VÄGEN för mycket som man har vant sig vid under fem veckors semester: sova tills man vaknar av sig själv, lösa fyra, fem korsord på en dag, lyssna på radio, fika vid med Peter vid Helgö... I dag, när solen dessutom sken igen och det var riktigt varmt ute, insåg jag att en massa människor fortfarande seglar omkring i skärgården. Var jag verkligen där alldeles nyss?

Har funderat fram och tillbaka under dagen: springa eller inte springa i kväll? Stelheten efter Midnattsloppet har släppt i dag, men jag tror kroppen mår bäst av att vänta tills i morgon. I kväll blir det istället ett yogapass som Pernilla har tipsat om.

På jogg.se diskuteras det hur snabbt man kommer under timmen på milen. Jag kan bara konstatera att jag inte har samma erfarenheter - att det går snabbt och lätt! Bara att kila på lite extra mellan några lyktstolpar några gånger, leka intervall, och så har man det fixat. Ytterligare lite träning så är man nere mot 50. Jag vill också kunna!

Inga kommentarer: