tisdag 12 augusti 2008

Här skulle det ha stått: Nytt Pers!

Skippade TSM idag, livet kom i mellan. Sprang i stället till Sundbybergs IP för att se vad jag skulle gå för på 5 km. Tog en uppjogg dit i 5:32 tempo, ca 3,4 km och inga känningar i knät. Väl på banan så kändes det grymt bra och jag låg hela tiden några sekunder före planerad varvtid. Men på sjunde varvet small det till på utsidan av vänster knä, och jag kan knappt ta ett ordentligt löpsteg. Bestämmer mig för att stoppa där, provar lätt jogg hemåt men det ömmar i knät så det var bara att gå. Varvtiderna på 400 m blev i alla fall: 01:51, 01:51,01:53,01:50,01:49,01:50,01:49, vilket ger en km tid på 4:37 (2,8 km blev sprungna). Fan, fan, fan. Där hade jag en ärlig chans på mitt pers. Blir mer och mer övertygad efter förra veckans 5:01/km tur och denna att jag har milen på 50 i kroppen. Frågan är bara om knät håller för det. Kanske står jag över Midnattsloppet på lördag så kroppen är ok till Tjemilen och Stockholm Halvmarathon.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt med motion