söndag 3 augusti 2008

Dessa skor ska ta mig under 50 på milen

I slutet på förra passet fick jag ont högst upp på vaden och i knävecket på vänster ben. Smärtan höll i sig även igår och den kändes av idag på förmiddagen. Hade bestämt mig för att köra ett pass nu när jag kom hem för att sträcka på kroppen efter tågresan. Tog det ganska lungt de två första kilometrarna för att se hur det funkade med knät. Kände inte alls av det, så jag bestämde mig för att det skulle bli ett snabbdistanspass. Ökade på farten i Hagaparken och de första 5 km gick på 25:25. Efter det kom den sjukt långa och branta Hagaparksbacken, vilken tog rejält på både flås och fart. Bestämde mig ändå för att hålla hela vägen hem. Klev in genom dörren med hög puls, kastade mig över datorn och registrerade mitt pass på jogg som sa 7,85 km på 5:01 per km. Pers på dennna distans! Nu känns inte tjejmilen på under 50 helt omöjligt. Kanske är hemligheten vilan under min förkylningsvecka och skobyte. Snälla Asicsskor; ta mig runt milen på under 50!

Inga kommentarer: