fredag 15 augusti 2008

Dissimulera mera!

Jag är vanligtvis en person som sällan drar på mig några skador. Klen, visst, men hel, eller hur jag ska uttrycka det. Men efter det att jag i januari inte kunde stödja på min fot efter ett Friskis&Svettis-pass har jag: haft ont i höften, varit stum i låret, ömmat i gluteus maximus, haft ont i ett knä och slutligen fått inflammerade slemsäckar konstaterade. Men mot sådana finns det kortisonsprutor :)

I morgon är det dags för Midnattsloppet, Malins och mitt genrep inför Tjejmilen om två veckor. I eftermiddags började det klia i halsen. Eller? I ett radioprogram för någon vecka sedan hörde jag någon tala om människor som dissimulerar, det vill säga förnekar symtom på en sjukdom eller låtsas friskare än vad de är. I kväll köpte jag en flaska Kan Jang, sedan ska jag också börja. Dissimulera. Augusti månad ut.

2 kommentarer:

Bengavoice sa...

Du drabbas tydligen, som många andra i hög ålder, av sjukdomar och allmän skröplighet.
Jag tror man ska vara försiktig med den senaste åkomman, inverterad hypokondri. Men din sjukdomsinsikt är ett hälsotecken.
/Bengavoice, ständigt ung

Cecilia sa...

Men nu har jag fått Blossoms senaste yogaövningar i min dator - vilken kropp som ska arbetas fram! Tills dess får jag använda mitt nyuppfunna försvar (nytt och nytt, Freud skulle väl kalla även detta för bortträngning), även om jag tar din varning på allvar. Jag kan skicka övningarna till dig i slutet av oktober:)