torsdag 14 augusti 2008

Så många lopp, så lite tid!

Om jag tidigare har unnat mig i form så vilar jag mig nu i form. Knät ömmar lite men inga rejäla smärtor. Vilar fram till lördagen och ska försöka mig på ett lugnt Midnattslopp. Det känns trist då jag hade hoppats att det skulle bli den stora formkollen inför Tjejmilen.

Har under vilodagarna tränat pilates hemma. Kommunen som jag jobbar i har en ganska så stor och aktiv idrottssektion vilket gör att man kan träna en hel del genom dem. I våras gick jag på pilates en gång i veckan, och nu nästa vecka så drar det i gång igen. Hoppas också kunna komma ut med löparsektionen i höst. Det är med dem som som jag springer Midnattsloppet. Det är lite lyx att få lopp betalda via jobbet. I våras så sprang jag ju blodomloppet via jobbet och nu har min chef undrat om jag inte vill vara med på Bellmansstafetten också. Det vill jag ju, men borde jag? Känns lite i mastigaste laget efter att på fyra veckor då ha sprungit: Midnattsloppet, Tjejmilen och Stockholm halvmarathon. Åh det är inte lätt att vara löpare, så många lopp, så lite tid.

Inga kommentarer: