måndag 18 augusti 2008

Ett långpass på gymmet


Idag har det varit en riktigt frisksportardag. Upp 04:45 med förhoppning om att få se ett spännande Triathlonlopp, men det gick ju så där för Sverige som slutade på 18:e plats.

Försöker efter lördagens snabba lopp vila mitt knä så att det håller för ett ännu snabbare lopp den 31:e. Har lusläst allt om löparknä på Jogg.se:s forum och ett flertal rekommenderade crosstrainer. Nu var det ju ett år sedan mitt senaste gymkort gick ut, så efter jobbet bar det av till Friskis & Svettis för nyinskaffande av en regelbunden månadsavgift. Körde trettio minuter på crosstrainer och var rejält slutkörd efter det. Kan absolut jämföras med löpning i intensitet. Efter detta testade jag lite styrka ibland alla biffiga killar. Överkroppen är lite bortglömd när man springer och det kändes när jag väl hade nästlat in mig i alla maskiner. Tyvärr håller inte min högra armbåge (den jag bröt och krossade i våras) för några rejäla tyngder, så det känns så där roligt att göra det då. Avslutar det hela med 40 minuters coreträning. Alltså 90 minuter på gymmet och det känns som ett långpass i kroppen. Men förhoppningsvis behöver jag inte vara renodlad gymbrud allt för länge utan kan återgå till att vara löpartjej.

I morgon simning med min vän K. Upplägget är: 50 längder och sedan skvaller i bastun.

Inga kommentarer: