måndag 25 augusti 2008

Jo men jag har tränat...

Även om jag inte skrivit så mycket om det. Just en snygg träningsblogg. Men så här har helgen sett ut: Fredag, 75 minuters fortsättningsyoga på SATS. Det var var kul och välbehövligt. Kände mig rejält genomstretchad efter detta pass. Lördag bjöd på ytterligare 50 minuters yoga här hemma. I går, söndag, var jag på Friskis och körde backintervall på crosstrainer. Det var riktigt skönt att få bli sådär flåstrött och svettig igen, saknar det lite nu när löpbenen får vila. Stod under dessa 30 minuter och hela tiden sneglade på löpbandet. Så när jag väl var klar på crosstrainern så blev det 15 minuter på bandet, det var glädje det! I morse stod det 60 minuter pilates på schemat och i kväll hoppas jag kunna ta en lugn runda här hemma i Solna.

Det bästa med all denna alternativträning är att jag får en massa träningsvärk i muskler som uppenbarligen glömts bort när jag fastnat i min löpmani. Blir en bra påminnelse om att varva träningen bättre i höst. Vidare i rehabträsket så gick jag till en naprapat i torsdags och har hela helgen haft ett par snygga blåmärken på vänster ben. De kan konsten att trycka hårt. Ska dit idag igen, får se om de kan trycka dit ett par nya blåmärken.

1 kommentar:

Cecilia sa...

Löpning ger sidoeffekter, tänker jag efter våra rapporter skrivna i dag :)