måndag 25 augusti 2008

Powerwalk och armhävningar

Gick en 5 km powerwalk, i morgon blir det löpning, äntligen. Sedan blev jag frestad att hänga på "onehundredpushups" som jag läste om på jogg.se. Genom att göra ett test - hur många armhävningar klarar du i ett sträck - går man in på en viss nivå, tränar enligt det schemat tre dagar i veckan i sex veckor och vips är man där: 100 armhävningar på raken. Testet visade att jag klarade tre, så jag kan ju bara bli starkare :)

Nu blir det lite Blossom-yoga också!

http://hundredpushups.com/index.html

4 kommentarer:

Anonym sa...

Testade på vardagsrumsgolvet om jag kunde göra fler armhävningar än du. Och det kunde jag. Trodde jag. Pelle talade raskt om för mig att "det där är ju inga riktiga armhävningar". Tackar man för!

Cecilia sa...

Nä, riktiga ska det vara. Kolla killen, hur han gör.

Anonym sa...

Tycker det ser ut som mina...

Anonym sa...

Oj, jag är den "anonyma".