lördag 10 januari 2009

Gymhoppan Malin

Jag maffar inte, möjligtvis när jag haltar fram med min arga fot för då går det banne mig inte snabbt. På gymet maffar jag inte heller, lite svårt att få till det i styrketräningen. Man kanske snarare biffar? Friskis i Stockholm har börjat med att man kan förboka pass på internet vilket får till följd att när jag i veckan kom på att jag borde gå på spinning igen för att inte låta konditionen förfalla så var alla pass jag kunde gå på fullbokade. Så först i morgon kan jag ta tag i det igen. Kl 17 ska jag cykla tills benen går av, eller ja tills jag är riktigt trött i alla fall. Sedan på tisdag tillsammans med S från jobbet

I går blev det biffning på gymet, samma övningar som sist* + triceps och bröst. Det ska bli spännande att se vad allt gymande kan göra för löpningen. Kanske kan jag få lite bättre hållning och än starkare ben som inte vill annat än springa i backar? Om inte annat så, smärt och smidig 2009.

*Knäböj på balansplatta, lårcurls med pilatesboll, utfall med pilatesboll, biceps ståendes på balansplatta, enarmsrodd med hantel, axlar samt två bålstabilitetsövningar.

1 kommentar:

Cecilia sa...

du kommer att bli stark och slippa köpa dunderhonung!