måndag 19 januari 2009

Träning i veckan som kommer

Veckan som gått har varit riktigt bra ur träningssynpunkt. Det blir inte lika spontant som när man kan springa vilket gör att jag måste planera träningen lite bättre. Men förra veckan lyckades jag. Tre styrkepass, två spinningpass och ett kort pilatespass hemma ger 270 minuters träning (4.5 h). Back on track! Denna vecka är lite småkörig då jag har mycket att fixa med innan jag går ner i tid på min nuvarande tjänst för att börja på mitt nya jobb, så planen är följande:

Måndag spinning 45 min + styrka 20 min
Tisdag pilates 40 min
Fredag styrka 50 min
Söndag spinning 45 min + styrka 30 min

Nästa vecka är stora rehabveckan. Äntligen har jag fått tid hos en sjukgymnast och förhoppningsvis kan min stela fot återgå till att bli med löparvänlig. Sedan ska jag också till kiropraktorn och få årets första dom. Förhoppningsvis blir den mild då jag tränat mycket bålstabilitet och styrka de senaste månaderna.

Inga kommentarer: