fredag 30 januari 2009

Starka axlar

I någon avundsjuka över att inte kunna springa så ögnar jag bara lite snabbt igenom Runners World och läser desto mer i Fitness Magazine. I de två senaste numren har de haft bra träningprogram för oss som är noviser på vad alla muskler heter och hur de bäst tränas. Denna månad har jag haft fokus på axlar och märker redan nu att jag orkar samma antal reps men på högre vikter än i början. Idag blev det 15 minuters rodd som uppvärmning och sedan utfall med boll, lårcurls med boll, knäböj på balansplatta med 10 kg vikt, 3 axelövningar, ny ryggövning på boll, biceps, triceps, bröst och slutligen situps på bosuboll. Samtliga övningar görs 3x12 utom rygg och mage som görs 3x15. Efter detta så somnade jag nästan i bastun. Framför tv:n har jag nu stretchat min högra fot och drömt om härligt svettig långpass ute i friska luften.

1 kommentar:

Cecilia sa...

du kommer att springa snabbare och längre än någonsin när du går börja igen! jag har precis maffat en morgonrunda.