torsdag 8 januari 2009

Vad ska jag göra?

Valet står mellan:
1. Springa hem från jobbet - kul.
2. Styrketräna efter jobbet - jag fylls med nej.

I går tog jag farväl av den antiinflammatoriska delen av rehab-planen. Benen spritter och vill ut och springa. I morgon ska det vara strålande sol, nollgradigt och nästan ingen vind. Bilen är på verkstan. Jag åker med en kompis till jobbet. Jag slutar till lunch. Jag kan ta löparkittet med mig. Mina andra kläder kan åka i en annans arbetskamrats bil hem. Jag springer från jobbet till verkstan och hämtar bilen!

Ok, något där inne i skinkan är inte alldeles på banan än. Men om jag springer långsamt? Startar mitt maffande, även om jag inte får igång pulsklockan. Om jag inte springer fortare än jag skulle kunna frakta en mugg Seven Eleven-kaffe?

3 kommentarer:

Anonym sa...

låter som ett utmärkt kaffe-maffe-tempo!

Cecilia sa...

ja, tror du inte man kan ersätta pulsklockans varningspling med kaffeskvalpsvarning så här i maffeinledningen? jag har ju inte letat fram den där pulsklockan än. och var är all text som jag ska läsa för att veta hur jag ska få igång den?

Anonym sa...

Tycker det låter perfekt, för då måste du hålla dig ganska "flytande" i steget (som en töltande islandshäst) och inte hoppa så mycket upp och ner (dvs, som genererar onödiga extrapulsslag).
Mer kaffe i maffespåren! Du har kommit på ngt smart här cecilia!