tisdag 13 januari 2009

Hur blir man gymkompis?

Åh vad jag skulle vilja ha en träningskompis på gymet. Någon som kan peppa en och som man själv kan peppa, någon att prata strunt med, någon som får i väg en de där dagarna som den stora tröttheten tagit över. Jag har ju en massa vänner men de som tränar bor någon annanstans i detta avlånga land. Var hittar jag en tränande vän med kort på Friskis? I dag skulle jag som tidigare sagts gå på spinning med min trevliga kollega S, men hon har en annalkande förkylning på gång och hoppar därför över. Men jag går dit.

I går biffade jag på gymet, en massa träning blev det, mer än vanligt. Jag är inte rädd för muskler. Men man hör* ofta tjejer i omklädningsrummet som undviker olika typer av träning för att de inte vill få för stora muskler. Jag tror aldrig att det kommer att bli något problem, jag har under mina 28 första år på denna jord inte ens varit i närheten av att få för stora muskler.


* Nu inser jag att jag berättar om en massa tjuvlyssnaden på gymet. Det är sånt man får göra när man inte har en gymkompis.

1 kommentar:

Cecilia sa...

jag är inte heller rädd för att få för stora muskler. jag tror att risken för mig är i nivå med risken för att störta. 1 på 4,2 miljoner.