måndag 12 januari 2009

Maffe igen, nu med pulsklocka

Man kan väl inte ha 213 i puls efter femton meter? Även om man har varit på ett nervöst tandläkarbesök några timmar tidigare? Även om man har druckit kaffe på eftermiddagen och inte brukar göra det? Så spännande var ju inte den riktiga premiären, efter ett par genrep. Men, men, det var vad klockan visade, känslan sa något annat, och jag sprang omkring och undrade vad man ska tro på. Tekniken eller sig själv? Under tiden sprang jag allt långsammare och så småningom kom jag faktiskt ner till 132 en enda liten gång! Lite för mycket ändå enligt formeln i boken. 180-48-5=127. Snittpuls 141. Här finns alltså lite att slipa på.

Tanden, ni som undrar. Tänk att det finns professorer i rotfyllning. Och att en sån hittade min igenkalkade nerv, fast den låg på fel plats, alldeles i kanten av roten, och kunde rensa den med en nanosond. Det här är som att försöka borra sig igenom en tändsticka på längden, sa han. Då låg jag stilla. Not the right moment att spralla till det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

213 lät lite overkill... :D har du fyllt i alla värden som går? Kön, vikt, ålder?
Fuktat pulsbandet innan du satt på det? Spänt fast det ordentligt?

min mamma fick åka över halva sverige (hit till sthlm) för att greja med en bråkig rotfyllning... Kanske samma snubbe? Han höll till på en tvärgata till Valhallavägen. Hoppas allt är rent o fint nu så du kan maffa lugnt istället för att tänka på tänderna.

Cecilia sa...

vadå, är det mer än ålder och minus för hur tränad jag är som ska med i beräkningen? dvs 180-48-5=127
längd 175
vikt 61
hjälp!
jag tror att pulsbandet satt som det skulle, fuktat och allt.

tanden fixades på luntmakargatan. jag gick omkring och var lycklig och vänlig hela resten av dagen för att det gick så bra. ingen operation. inget implantat. och inte så dyrt som det kunde bli.

Anonym sa...

jag menade inställningarna på pulsklockan. Beroende på vilken sort (märke) du har så kan man ställa in lite olika saker, som ålder, vikt, kön osv...

Men maffe är ju 180-ålder. =)

Nästa gång du är på Luntmakargatan rekommenderar jag att du går till Lao Wai och äter mat. Gärna på kvällen. Underbar mat.

Dagens ordverifiering: Kitos. Jo, man tackar.

Cecilia sa...

jaha. jag har bara satt igång basic-delen. sen fanns det någon plusinstallation som jag inte brydde mig om (än). klockan heter pulse sonic och var reklam från iform. säkert inte den bästa. "utan avancerade funktioner" läste jag nyss.

tack för tipset! på fredag ska malin och jag träffa mittval. då behöver vi äta också.

Malin sa...

i´d love to go to Lao Wai. Min favorit vegetarian/vegan i stan!