tisdag 20 januari 2009

Ta pulsen på spinning

Spinningpassen är ordentliga pulshöjare, det är lite som att köra fartlek eller kanske intervall i ca 50 minter och det är precis vad jag behöver. Igår var det en timid norrländska som ledde passet vilket gjorde att det blev lite förvirring här och var om var intervallerna började och slutade. Men överlag innehöll passet långa delar med hög kadens, även i stående, så resten av kvällen stapplade jag lite lätt runt hemmavid. Det är så skönt att bli så trött, som ickespringande löpare så saknar jag det just nu. Nu vill jag i alla fall veta hur mycket man får upp pulsen och har därför bokat in mig på två pulsspinningpass i veckan.

I går blev det utöver 50 min spinning även 15 minuter stark mage- och ryggträning. Snart kan inget bryta av mig på mitten.

Inga kommentarer: