torsdag 29 januari 2009

Min kropp i fokus

Idag har det varit fokus på min kropp. Först sjukgymnastik sedan kiropraktor och sist träning. Sjukgymnasten jag träffade var väldigt duktig och kunde konstatera att jag blivit stel på ovansidan av framfoten som en följd av skada. Detta har medfört att små senor och ligament inte riktigt hänger med när det blir för hård belastning vid ex. löpning. Jag har fått stretchprogram, order om att testa wet vest för löpningens skull, rekomendation om att ska iläggssulor samt att jag måste träna upp min högra vad som numer är smalare än den vänstra. Hon trodde också att jag skulle kunna börja springa lite försiktigt ganska så snart. Återbesök om en månad.

Kiropraktorn tryckte på en massa ömma punkter. Hon sa att det märktes att jag haltat mycket men att all min styrketräning ändå gör att jag inte känner av det så mycket själv. Det blev 30 smärtsamma minuter hos henne och sedan rekomendation om just iläggssulor, så nu får jag väl helt enkelt se till att skaffa det.

Slutligen blev det ett pass spinning som tog ut mig rejält. Jag tog ut mig rejält och har inte känt mig så trött efter träning på riktigt länge. Så nu är jag sådär härligt trött i kroppen efter att sjukgymnast och kiropraktor vridit och bänt på den och jag själv pressat ur de sista krafterna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ah! Vad skönt ändå ( mitt i det onda) att få lite svar och råd.
Sweet. Nu är det bara att anmäla sig till vertex, för till dess är du fit for fight.

Malin sa...

Åh... det skulle vara såååå kul men jag är nog lite för social för att vilja springa det själv, och så kanske jag inte är så frisksportig att jag hittar i fjällen.