söndag 4 januari 2009

Nya övningar

Ja då blev det gymet idag. För att få lite inspiration och mer kunskap om styrketräning har jag köpt Fitness magazine och i det senaste numret har de en grymt bra genomgång av styrkeövningar för ett tolveckorsprogram (uppdelat i nybörjare, medel och avancerat). Jag plockade ut några av dem och lade till dem till mitt tidigare ganska magra program. Två av övningarna ser ni på den suddiga bilden. Den övre gjorde jag ståendes på balansplatta för att även få till bålstabilitet. Den nedre var riktigt tung och kan nog kvala in till topp tre över de jobbigaste övningarna jag gjort, även här får man in bålen. Så sammanlagt blev det knäböj på balansplatta, lårcurls med pilatesboll, utfall med pilatesboll, biceps, enarmsrodd med hantel (även den från tidningen) och slutligen axlar. Samtliga gjordes 3x12 ggr. Känns bra att få till så många övningar utan inblandning av någon maskin. Nu börjar det likna något. Kanske kan jag bli stark som en björn framåt sommaren.

8 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Härligt! Jag borde också hänga lite mer i gymmet.. Hoppas du hade lika snygga och färgglada kläder på dig som hon på bilden ;)

Malin sa...

Nja.. just alla mina lila tights var i tvätten :) men jag hade i alla fall lila linne.

Anonym sa...

jag gillade också kläderna väldigt mycket! Och hon har benvärmare på armarna! Tänk hur de är, di däringa sportnissarna...

Måste man göra alla övningar på boll eller balansplatta nu för tiden? Jag känner mig som en pensionär när jag inte törs gå i närheten av de där stora bollarna.

Malin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Malin sa...

Bollarna och plattorna är bra , inget att vara rädd för:) däremot kan man nog bli lite rädd för de lila tightsen och benvärmarna :)

Anonym sa...

jag skulle nog halka av direkt om jag försökte mig på tex övningen längst ner... =)

Malin sa...

Nä du skulle säkert klara det galant. Det finns ju till och med ett rum på kungsholmen friskis där nästan ingen annan är. Där var jag idag och körde övningarna, så när ingen ser kan man ju kosta på sig att halka av en gång eller två:)

Anonym sa...

vad är det för ett hemligt rum?