lördag 29 november 2008

Då blev det löpning igen

Nu har jag tröttnat rejält på crosstrainern och värmde, trots min ömma fot, upp på löpbandet. Fyra km i 5:40 tempo blev det innan foten sa i från för mycket. Åh det är ju så kul att springa, längtar till vår och sommar, långa löpturer utan 10 kilo extra kläder utomhus, nervositeten inför ett lopp och den där ofantliga hungern som tränger sig på efter ett bra pass. I väntan på det fortsätter jag med stärkande och uppbyggande träning.

Idag blev det som sagt, 4 km uppvärming på löpband och sedan trängdes jag med killarna runt de fria vikterna. Det blev bröst, armar och axlar, 3x12 reps på varje övning. Nästa grej blev 3 mattövningar för bålstabilitet och utfall med pilatesboll, 3x10 reps per ben. Avslutningsvis begav jag mig mot roddmaskinerna och gav allt jag hade, och det gav resultat. 2,1 km på 10 minuter vilket ger en snittfart på 4:46/km. Men som jag var trött efteråt, det är så mycket jobbigare än de värsta löpintervallerna (eller så har jag inte tagit ut mig tillräckligt där). Förhoppningsvis kan mina bataljer med roddmaskinen även ge lite effekt på löpflåset.

Inga kommentarer: