söndag 23 november 2008

Hej från mej

Efter att i går ha testat de nyinköpta ice runnerna var det i dag hög tid för en lite längre runda för veckan har inte innehållit så mycket av träning över huvud taget. Sprang de tre första km:arna tillsammans med Sigrid, sedan fortsatte hon åt sitt håll och jag letade mig genom stan för att antingen vika av mot hemmet längs med vattnet eller fortsätta på min vanliga Arnö-runda och på så sätt få ihop en halvmil ytterligare.

Det blev den längre varianten, och det är jag nöjd med nu. Det blev jag redan efter någon km in på cykelleden genom skogen, men bortsett från det: Jag behöver lite mer jävlar anamma-inställning. Och ett nytt vänsterben.

Från och med nu är långpass 15 km eller mer än så. Dagens löptur blev 12,67 km.

2 kommentarer:

Malin sa...

Vad spännande med antihalkgrjen. det låter ju onekligen som något för mig, jag vet ju allt om hur det är att gå och bryta sig.:)

Cecilia sa...

Antihalkgrejen gjorde det rätt mycket lättare att springa med grepp under fötterna, men alldeles halkfritt var det inte. I dag, när snön har lagt sig ovanpå isen skulle jag nog kunna få till en vurpa:)
Min core är INSTÄLLD!!! Så nu vinglar jag av den anledningen i min tillvaro, ända till jag fick inspiration via ditt inlägg; armträning!