tisdag 4 november 2008

Ta mer plats!

Hos kiropraktorn i går fick jag med beröm godkänt för alla övningar som utförts under denna styrkemånad. Inga ömma punkter här inte, eller jo någon, men långt ifrån så många som det varit. Det känns riktigt bra, det får bli kvittot på att förebyggande och uppbyggande träning lönar sig.

Så stärkt av detta expertisutlåtande tog jag mig en tur till Friskis idag. Värmde upp med en ganska så sakta kilometer på löpbandet och denna följdes av fyra raska i 4:55/km tempo. Härligt att få springa lite snabbt igen. Sedan blev det utfall, bencurl (kan den heta så?) och smög mig sedan in på den mansdominerande domänen fria vikter och avslutade med tre övningar för axlar, rygg och bröst. Där snackar vi ett ställe tjejer borde ta mer plats på. Nä framöver ska jag stå där och ta skitmycket plats när jag gör min hantelövningar. Akta er!

(Jag får be Cecilia illustrera mig här med jättelånga armar som tar upp hela fria vikter avdelningen. Man kanske kan få önska den bilden?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

way to go, fria vikter är ju grejen. Har aldrig förstått det där med att montera fast sig i maskiner... jag står alltid och viftar med hantlar på friskis...

Malin sa...

funrun: Jag brukade göra det förr men sen tappade jag stinget. Men nu har jag ju två anledningar 1. bli stark 2.ta över manliga domäner. What can go wrong?