söndag 2 november 2008

Längsta långpasset hittills: 16,3 km

Jag håller på att vänja kroppen vid att vara i rörelse allt längre. Strategin jag fick med mig från Ultra-Krister på Jogg.se-helgen i Töreboda verkar hålla: Lägg in gång några minuter då och då, passa på att skjuta fram höften ordentligt och hitta tillbaka till ett fint löpsteg. Dessutom strechtar jag vänster ben en gång och är mån om att hålla ett så långsamt tempo att jag skulle kunna föra ett samtal. Det har gått bra så här långt, det vill säga jag har inte besvärats av mina gamla krämpor.

Det är lätt att vilja mer när det går bra. Resten av veckan ska jag göra tvärtom; bromsa in, lägga mina pass på bålstabilitet och smidighet istället. Därför blir det core på måndag och onsdag.

Sitter och tittar på NY Marathon på Eurosport samtidigt som jag kollar igenom en text som ska iväg i morgon. För ett år sedan stod jag i publiken och hejade på Peter, Sigrid och Lotta som sprang. För en stund sedan sprang Paula Radcliffe förbi pizzerian där vi hade slagit läger innan vi förflyttade oss in till Manhattan. Jag vill vara där!

Inga kommentarer: