onsdag 19 november 2008

Vem vill man inte bli omsprungen av?


MarathonMia skrev häromdagen en roligt inlägg om att hon minsann kom före en tjej i jazzbyxor på Tömilen. Hon har en poäng i det. Nu har jag mest killkompisar som springer och i våras när jag, A och L var på Springcross för att hejja på H insåg vi att det kom en massa killar på riktigt bra tider springandes i bomullströjor och surfshorts. Herregud, här lägger vi en förmögenhet på bra löparkläder och springer en massa och så kommer det en par surfshorts springande på supertider. Så när H kom springades på sin varvning hejade vi på och skrek hur många i ovan nämnda plagg han hade framför sig. Sedan dess har det nog blivit lite av ett skämt, att om man nu har alla "rätta prylarna" så får man banne mig också komma före folk i strandklädsel och för oss tjejer, dem i jazzbyxor.

6 kommentarer:

Linus Boström sa...

Lägg även till listan personer över 65 och under 10 år...

Malin sa...

Linus: Det har du en poäng i, jag får skriva ner den kompletta listan snart och publicera :)

Löpning & Livet sa...

Haha.. ja det känns jobbigt att komma efter personer i nämnda klädsel! jag värderar liksom alla löpare efter klädsel, kommer det en person i stora pösiga byxor och en tjock tröja förväntar jag mig att de är sämre än mig :) Fast så är det nog inte alltid (tyvärr) :)

Cecilia sa...

Men ibland är det kul att mörka, inte visa med yttre ting att man kan...
Omsprungen blir jag av de flesta! Men i söndags sprang JAG om en cyklist! Jäkligt gammal, men ändå :)

Malin sa...

Andrea: Jag tänker nog likadant tyvärr :)

Cecilia: Springa om en cyklist, det var inte illa, vad blev det då för km-tid?

29m2 sa...

Det finns inget bättre att springa om någon i tights...