söndag 16 november 2008

Upp som en sol och ner som en pannkaka

Har inte tränat något överhuvudtaget sedan i tisdags, därav tystnaden för mig på denna sida. Det blev inte heller någon töfemma i går. Livet kom i mellan.

Hade hela veckan tänkt att det även denna helg skulle spenderas tid i Ursvik, det var ju så kul förra helgen. Tyvärr insåg jag inte fören jag klev utanför dörren att det kom snöblandat regn. Inte för att vatten från himlen är något problem utan allt det som samlas på marken. Redan förra veckan när jag hade en regnfri tur i Ursvik var det små träsk och kärr här och var på slingorna så hur skulle det inte se ut idag? Tog i stället en tur längs med Huvudsta strand. Hade klätt mig alldeles för tunt, fick astmakänningar i första backen och benen betedde sig som om jag inte sprungit på ett halvår. Det här var det tyngsta passet sedan runt 50 försöket i Luleå i somras. Åh som jag längtade hem till randiga pyjamasbyxor, massor av te och DN-läsning i soffan. Det blev i alla fall 7 km blöta km i 5:34 tempo.

1 kommentar:

Cecilia sa...

jag ska också lägga mig i soffan, titta på fransk film och dricka en pernod.
lång intervju m ulf lundell i dagens dn, hälsar en som läste jack när det begav sig.