lördag 22 november 2008

Left is right

Igår skulle jag få till en sån där härlig fredagsträning. Har haft lite ont i foten efter höstens alla stukningar så istället för en löprunda blev det ett medelpass på friskis. Men jisses vad hopp och skutt det var på denna klass. Foten ömmade vilket gjorde att det inte riktigt funkade. Jag såg nog riktigt rolig ut, allt som baserades på vänster kroppshalva funkade utmärkt, men så fort höger sida (och fot) involverades såg jag nog mest lat och osynkad ut. Så efter 20 minuter smet jag ut och rodde som en galning på roddmaskinen i 15 minuter, sedan bastade jag mig i form i ytterligare en kvart.

Idag blir det brorsbarnsbesök vilket innebär en massa spring här hemma, nytt träningspass får vänta tills i morgon. På tisdag blir det spinningpremiär för mig. Har inte riktigt vågat mig i väg på det någongång, men nu får jag sällskap av min kollega S och det höjer mitt mod att möta ny träning.

Inga kommentarer: