söndag 9 november 2008

Ursvik

Varför såsa Brunnsviken runt när jag har så nära till Ursvik? Att jag har riktigt nära dit upptäckte jag idag när det tog 15 minuter från hemdörr till spår. Hade inte riktigt bestämt mig innan för vilken slinga jag skulle ta, funderade på 10 +5 km, men sen när pilen för Ursvik Extrem dök upp så svängde jag av där. Efter ca 6 km började det bli mörkt och jag kollade på klockan som visade 14:30, jag hade gett mig ut lite sent och bestämde mig för att vika in på första spår som kom och tänkte att jag får helt enkelt korta av men springa hem för att få ihop tillräckligt med km. Efter 500 m dök 10 km spåret upp, jag vände in på det och sprang resterande 6,5 km på det. När jag kom ut ut skogen var det inte alls så mörkt som jag trott och klantiga jag hade inte ställt om till vintertid på min löparklocka, så jag hade utan problem kunnat springa klart 15 km slingan. 15 km eller inte, 13 km gjorde det hela tillräckligt jobbigt. 6:04/km tempo höll jag, och inte för att jag höll igen, utan för att det här var det snabbaste jag orkade. Sammanlagt blev det med lite jogg till och från t-bana 14,5 km på 1 timme och dryga 26 min. Åh vad det var jobbigt, men framförallt kul. Nu vill jag lära känna Ursvik som min egen ficka. Fler helgdagar kommer absolut att spenderas i dessa spår.

4 kommentarer:

Cecilia sa...

Snyggt sprunget. Själv hade jag tänkt mig en morgonjogg, men svag karaktär & halvtaskig hals fick mig att ändra planerna. Får se vad det blir av både det ena och andra framåt kvällen.

Anonym sa...

vad härligt att bara ha 15 min till ursvik! Du kommer att skaffa ett tält och bo där snart (kanske vid backen vid 4k, så du kan backträna när du har svårt att sova?) =)

Malin sa...

Cecilia: Krya på dig!

Funrun: Jag undrar om inte den backen egentligen räknas som vägg? :)

Anonym sa...

jo, det har du rätt i. Man får nästan klänga sig fast med händerna för att ta sig upp!