tisdag 25 november 2008

What´s hot what´s not?


Min högerfot vill inte riktigt springa än så det blev först 20 minuter på crosstrainern ( som jag skickade långa avundsjuka blickar mot löpbanden). Sedan bar det av till de fria vikterna där jag körde axlar, biceps och bröst. Något har hänt, för nu är det banne mig kö till piltesbollarna varje gång jag är på gymet, till och med killarna i för små linnen från fria vikter avdelningen ligger och svettas med dessa bollar. Nåja när en av bollarna blev min så körde jag utfall, och det märktes att jag inte gjort det på nästa två veckor. Benen var riktigt stumma efter det. Avslutar sejouren i boll- och mattrummet med några bålstabilitetsövningar. Jag hade tänkt att det skulle bli minst 30 minuters kondition så de sista 10 minutrarna användes till rodd. Jag läste någonstans att rodd är den konditionsträning som involverar flest muskler och nog känns det i armar och rygg idag. Ibland behöver man nya utmaningar och just för att det är så jobbigt har jag tänkt att jag ska få in minst 10 minuter rodd framöver varje gång jag är på gymet och tränar styrka.

Inga kommentarer: