onsdag 26 november 2008

Row, row, row the boat...

Jag har antagit min egen utmaning om att göra rodd till något regelbundet på gymet. Just nu testkör jag 10 min rodd som sista hållpunkt. På 10 minuter kommer man ungefär 2 km, alltså snittar man samma fart som jag springer milen på. Men, rodd är så sjukt mycket jobbigare, efter ca 47 sekunder tänker jag att det går riktigt bra, tre minuter senare är jag dödstrött, vid 7 minuter vill jag lägga av och vid 10 minuter är jag glad för att det var det sista jag gjorde i gymet. På köpet får jag träningsvärk i muskler löpsteget aldrig använder sig av.

Men ack den som ger sig. Hittills har jag snittat km på 5:06, 5:00 och 5:05. Så första målet får bli att snitta två km på 4:50. Någon mer som är med på min 10 minuters roddutmaning?

5 kommentarer:

Cecilia sa...

Självklart. Redan vid nästa besök på mitt gym. Ska det vara som avslutning? :D

Malin sa...

Kul!

Jag har kört det som avslutning nu, men om man vil ha bra tider kanske man ska börja med det? Men då kommer jag nog inte orka så mkt annan konditionsträning...

Cecilia sa...

Nej, vi kör det som avslutning. Får bra avslutningstider :)

Löpning & Livet sa...

Usch! Rodd är det tråkigaste jag vet. Efter crosstrainers, trappmaskiner och sånt :)

Malin sa...

Andrea: Ja crosstrainer är fruktansvärt tråkigt, men ett bra substitut till löpning när det behövs. Roddgrejen är nog mer att jag bara vill testa hur mkt man orkar.